Tuesday, December 29, 2009

Peruspeli - Harry Potter ja epäilyksen uusikuu

PJ: Vehka
APJ/VPJ: Ei vielä ole.
Pelaajamäärä: 15-25

Viirivehka productions ylpeänä esittää...

[i]Tylypahkassa kaikki oli rauhallista ja hyvin - tai ainakin melkein, koska Nevillen rupikonna Trevor oli taas kerran kateissa, Hermione tuskaili V.I.P:n tuloksia niin että se oli ajaa Ronin hulluksi ja Harry oli saanut tapansa mukaan jälki-istuntoa Kalkarokselta. Ongelmat olivat kuitenkin varsin pieniä verrattuna siinä, mitä tuleman piti...

Yön pimeydessä linnaan soluttautui vampyyrejä. Taivaallisen kauniita, kimaltelevia ja suorastaan jumalaisen hyvältä tuoksuvia vampyyrejä. Noh, toki velhokoulun opiskelijat olisivat huomanneet, että jossain mätti, mutta valitettavasti professori Lipetit oli juuri edeltävänä iltapäivänä sattunut vahingossa loitsimaan koko koulun ylle Ihanoimus Maksimoimus -loitsun, joka teki ihan KAIKISTA koulun oppilaista hurjan kauniita, kimaltelevia ja hyväntuoksuisia. Vampyyrien erottaminen joukosta ei siis enää ollutkaan niin helppoa.

Ja kun ensimmäistä oppilasta puraistiin - AUTS -, määräsi Kalkaros - joka oli ainoa velho, joka näytti loitsusta huolimatta vielä itseltään, koska kaikki tietävät Alan Ricka- siis Severuksen olevan seksikäs ilman loitsujakin - koko porukan sumppuun suureen saliin. He äänestäisivät joka päivä jonkun ottamaan totuusseerumia kunnes vampyyrit olisivat selvillä. Koska totuusseerumin tekeminen on kuitenkin vaikeaa, Kalkaros ei ehdi valmistaa kuin yhden annoksen, joten vain yksi hääpeli voidaan pudottaa päivässä. Ettäs tiette.[/i]

Pelin idea

Pelin ideana on siis äänestää vampyyrit pois. Jos se tapahtuu ennen kuin vampyyrejä on yhtä paljon tai enemmän kuin hyviksiä, hyvikset voittavat. Jos taas ei, vampyyrit voittavat. Kolmas osapuoli voittaa omalla tavallaan, jos voittaa. Yksinkertaista, eikö?

Päivä


Päivä kestää neljä vuorokautta ja yö kaksi.

Päivällä keskustellaan topicissa ja äänestetään. Ääni annetaan näin: ++Vehka. Mutta jos sinusta alkaakin tuntua, ettei häntä kannatakaan äänestää pois, niin --Vehka on ainoa oikea tapa poistaa ääni. Päivän lopussa eniten ääniä saanut lynkataan ja jos joillakin niitä on saman verran, se kumpi sai ensin äänet, kuolee. Äänestyspakko on joka kolmas päivä, puhumispakkoa ei ole (sekin on tietysti hyvin suositeltavaa). Kahtena peräkkäisenä päivänä äänestämättä jättänyt korvataan varapelaajalla, ja jos sellaista ei löydy, niin lynkataan aamun tullen.

Yönimet:
Erikoishahmot laittavat yöviesteihinsä kaksi nimeä, kyseisen yön varsinaisen kohteen ja seuraavan yön varanimen. Varanimeä käytetään vain, jos erikoishahmo ei seuraavan yön aikana jostain syystä pääse koneelle. Pelin alussa jokainen myös vastaa hahmoviestiinsä antaen ensimmäisen yön varanimen. PJ käyttää varanimeä vain, jos oikeata nimeä ei ole saapunut yön loppumiskellonaikaan mennessä.

Antiaktiivisuudesta:
Poissaoloiksi hyväksytään ainoastaan sille tarkoitetussa topicissa ilmoitetut poissaolot. Poissaolo suojaa jos pelaaja on päivästä poissa enemmän kuin yhden kokonaisen vuorokauden. Poissaolokierrokset vähennetään äänestyspakkopäivien välistä. Jos siis pelaaja ei äänestä ensimmäisenä päivänä, hänellä on äänestyspakko toisena. Jos hän kuitenkin on sen poissa, äänestyspakko on vasta kolmantena päivänä.

Jos aamuun mennessä ei ole käytettävissä varsinaista nimeä, eikä varanimeä, menettely riippuu hahmosta.
Pahikset: niittaavat sen, jota joku heistä on viimeksi äänestänyt.
Ennustaja: kysyy siitä, jota viimeksi äänesti. Jos tämä henkilö on kuollut tai tästä on jo kysytty, kysyy edellisestä äänestämästään henkilöstä. Jne. Jos kaikki henkilön äänestämät ovat kuolleet tai heistä on jo kysytty, kysyy yleisten äänestysten perusteella. (Viimeisimmän äänestyksen toinen, kolmas... sitä edellisen toinen jne.)
Suojelija: suojelee viimeisintä aiemmin suojelemaansa, johon hänellä on mahdollisuus. Jos tällaista hahmoa ei ole, arvotaan suojeltava niiden kesken, joita ei ole äänestetty lainkaan kahden edellisen päivän aikana.


ROOLIT

Hyvät:

Neville Longbottom & Luna Lovekiva
Saavat keskustella keskenään yksärein ja tietävät toisensa viattomiksi.

Harry Potter
Tunnettu myös Poikana-Joka-Elää - kykeneekin suojautumaan yhdeltä yötapolta, muttei sen useammilta.

Hermione Granger
Näppärä päättelijä. Vaivaakin joka yö aivonystyröitään ja kykenee päättelemään, onko joku pelaaja pahis vai hyvis - ei kuitenkaan saa sen tarkempaa roolikuvausta. Lähettää PJ:lle yksärillä sen pelaajan nimen, josta haluaa saada tiedon.

Ron
On vallan urhea ja lojaali ystäviään kohtaan ja suojeleekin siksi joka yö jotakin toista pelaajaa vampyyreiltä. Lähettää PJ:lle tiedon siitä, ketä suojelee. Ei saa suojella itseään eikä ketään kahtena yönä peräkkäin.

Loput ovat tavallisia velhokoulun opiskelijoita, mutta tällä kertaa napattuja muista fandomeista.

Pahat

(Saavat keskustella keskenään yksärein. Nistivät joka yö jonkun ja lähettävät PJ:lle tiedon nistittävästä.)

Edward Cullen, kaikista hotein ja ihanin ja siksi pahisjoukon johtaja. Näkyy Hermionelle hyviksenä. Lähettää pahisjoukon nimet.

Alice, Carlisle & Jasper, jotka ovat tavallisia pahisjoukon jäseniä.

Bella Swan, uhrautuja, joka haluaa auttaa pahiksia mutta ei varsinaisesti kuulu heihin. Hän vain haluaisi olla yhtä kaunis ja hot kuin muut. :( Saa keskustella muiden kanssa yksärein, mutta Bellaa ei tarvitse äänestää pois jotta hyvikset voittaisivat.

Kolmas osapuoli

Spock voittaa omalla tavallaan.


Voittotavat:
Pahikset voittavat, kun heitä on puolet tai enemmän jäljelläolevista pelaajista. Petturia ei lasketa pahiksiin.
Hyvikset voittavat, kun ovat saaneet kaikki pahikset pois pelistä. Petturia ei tarvitse saada pois.
Kolmas osapuoli voittaa omalla tyylillään.

No comments: